tisdag 1 april 2008

Sol ute och sol inne

Vi har precis varit ute och gått en promenad och vädret idag är helt fantastiskt! Solen gassar och det är 13 grader i skuggan. Vi åkte båten över till Södermalm och promenerade där. Jag fick riktiga sommarkänslor!

Jag har så mycket som jag vill skriva att jag får göra en lista, annars glömmer jag bort det:

  • Kameran. Den har inte kommit fram sen vi packat upp allting från Kungälv :-( Jag har i och för sig en stor väska kvar, men jag tror inte den ligger där i. Jag är helt beroende av kameran, det känns trist att blogga utan bilder! Marcus tycker det är en bra bieffekt av mitt bloggande - att jag tar så mycket bilder.

  • Vaccin. Det ligger en båt här i Hammarby Sjöstad som heter Vaccin Direkt där man kan vaccinera sig mot olika saker. Jag har länge tänkt vaccinera mig mot fästingar, men förra året när det var aktuellt så var jag ju gravid och då rekommenderar de en att inte göra det. Så idag tog jag med mig Alfred och klev ombord glad i hågen - tills sköterskan frågade mig om jag fortfarande ammar. Det gör jag ju litegrann, så det blir till att vänta någon månad till...

  • Tjejen i kassan. När jag var och handlade på ICA idag hände en sak som gjorde mig riktigt upprörd! Det satt en söt, lite mullig tjej med glasögon i kassan och två killar i femtonårsåldern gick ut från affären. De hade bråttom men sa till tjejen "varför sitter inte den snygga tjejen i kassan?". Jag kände hur jag blev helt varm inombords, men killarna var redan ute (tur kanske...). När det var våran tur skojade tjejen i kassan lite med Alfred och då sa jag till honom: "Snackar du med den snygga tjejen i kassan?". Hon skrattade och sa "nu blev jag glad!". Jag hade blivit skitledsen för en sån kommentar!

  • Presenter från Rebecca. Igår var fastrarna här och åt middag med oss. Jättemysigt att träffa dem igen, nu var det ju ett tag sedan! Rebecca hade shoppat till Alfred. Jättefina saker som jag önskar att jag kunnat visa på bloggen om jag nu haft nån kamera... Han fick ett par ascoola sneakers. Svarta från Cheap Monday. Han fick dessutom en jättesöt randig mössa från Katvig och en mysoverall. Rebecca menade att när de ska hänga på Nytorget i maj så måste han vara cool. Tack så jättemycket!

  • Alfred och mat. Alfred har blivit en matälskare! Han sväljer och sväljer! Men han fattar inte riktigt att man kan bli mätt på "vanlig" mat så han vill gärna ha välling också. Mitt mål är att han ska få mindre och mindre välling dagtid och mer och mer mat och så småningom kanske bara äta välling på kvällen. Idag har det gått riktigt bra! Bara lite välling i morse.

  • Picknick. Idag skulle jag träffa mammorna för promenad och lite picknick i det fina vädret. Men Alfred sov ganska dåligt inatt och var fortfarande febrig i morse så jag avbokade. Det var nog tur för Alfred sov och sov hela förmiddagen. Men i morgon ska vi träffa Anna och Iris för en liten promenad och picknick i Tantolunden. Mysigt!

  • Saker min sambo och jag tyckte olika om. Så heter en bok som jag precis läst ut. Den var väldigt rolig, ironisk och lite mysig. Men det kändes lite väl mycket som en bok utgiven av en bitter övergiven kvinna för att hämnas genom att hänga ut sitt ex... 
13016795_O_3

Inga kommentarer: