tisdag 8 april 2008

Biblioteksbesök och mammalunch

Idag har vi varit på besök på biblioteket med mammagruppen. En engagerad och duktig barnbibliotikarie berättade lite om barnens språkutveckling och hur man kan börja läsa med sina barn redan tidigt! Vi gjorde också lite rim och ramsor som uppskattades av både barn och mammor.

Här sitter Alfred i bibliotekets myshörna:

002

Därefter gick vi hem till Carin och fick en smaskig lunch. Det är alltid kul att komma hem till de andra, för barnen tycker att det är så kul att leka med andra leksaker ibland och få prova andras babygym. Här leker Alfred och Sylvester:

004 

Det bästa av allt var nog att lagom till kaffet hade alla sex barnen den goda smaken att vilja sova samtidigt! Det har nog aldrig hänt innan! Så här sitter sex nöjda och tjattriga mammor och dricker sitt kaffe i lugn och ro :-)

006

Igår hade Alfred en riktig solskensdag! Jag tror aldrig att han har varit så glad så länge någonsin! Det var nog faktiskt inget gnäll på hela dagen, tvärtom, han sken upp när han såg mig och satt och lekte själv på golvet länge. Idag har också varit en bra dag hittills. Men jag har fått störa honom lite i hans vanliga sovmönster eftersom vi haft lite tider att passa, och det är aldrig riktigt populärt, vilket jag kan förstå!

Ikväll ska jag på bio tillsammans med Lisbeth! Det ska bli så mysigt! Ser jättemycket fram emot en stund i biomörkret med en skål popcorn!

Inga kommentarer: