fredag 11 april 2008

Mitt jobb som mamma...

Till 95% trivs jag verkligen toppenbra med att vara mamma"ledig"! Det är kul att umgås med Alfred hela dagarna, att se varenda litet framsteg (nu händer det saker nästan varje dag), att umgås med andra mammor, att få vara ute varje dag. Det finns massor med fördelar och jag skulle gärna vara hemma läääänge!

MEN, så finns det de dagar (läs: idag) då det inte är lika kul! Då Alfred bara är ledsen och jag vet inte varför. Jag försöker söva, mata, leka, busa, gosa men ingenting hjälper. De dagar då han inte sover någonting alls nästan, då han absolut inte vill äta utan bara spottar ut maten. De dagarna hinner jag knappt äta. Än mindre duscha eller fräscha till mig. Och det blir ju inte humöret bättre av...

Men - helt plötsligt så somnar han - och då gör jag i ordning räddaren i nöden: en stor kopp kaffe och några bitar mörk choklad

00001

och sen känns allting lite lättare igen!

Inga kommentarer: