fredag 4 april 2008

I sticktagen igen

Jag har blivit inspirerad av Josefin som stickar och stickar. Igår letade jag i mina lådor och hittade både mönster och garn till en tröja till Alfred. Han har använt sina stickade tröjor jättemycket men nu börjar de bli för små. Det kan vara skönt med en olle på kyliga sommar- och höstkvällar.

Eftersom det egentligen inte är det garnet som ska vara till det mönstret provstickade jag först. Man stickar en ruta och ett visst antal maskor och varv ska bli 10x10 cm. Jag tyckte att det stämde jättebra, men nu ser bakstycket enormt ut! Det är till 12-18 månader, men det verkar mycket större... Men det är klart - han behöver kläder även när han är 5... ;-)

Snart ska vi till BVC på information om tandvård. I eftermiddag kommer Marcus hem - längtar!

2

Inga kommentarer: