söndag 6 april 2008

Helg på Maltgatan

Igår var jag ute och sprang för första gången på väldigt väldigt länge. Det gick väldigt långsamt men bättre än vad jag trodde, alla barnvagnspromenader måste ha gjort lite nytta. Jag tycker att jag stretchade så ordentligt efteråt, men idag har jag så ont i framsidan på låren att jag knappt kan sätta mig ner...

Igår var det barnmatstillverkning. Tyvärr blev den inte så bra (den här gången heller...) utan mest en seg massa. Ska prova om Alfred gillar den idag, annars ger jag upp och köper Hipp ekologisk barnmat på burk. Däremot gillar han mina efterrätter, så fruktpuréer har jag tillverkat för flera veckor framåt.

Under tiden som jag lagade mat passade Alfred på att tvätta fötterna. Så här kul var det:


Idag håller jag på att rensa bland Alfreds kläder. Jag har lagt alla hans kläder i en stor hög på bordet och sen ska det delas upp i: kläder han kan ha just nu, kläder som han snart kan ha, lånade kläder som ska lämnas tillbaks, kläder att läggas ner i källaren.

Inga kommentarer: