onsdag 2 april 2008

Frisk luft

                                                                                001

Ja, det har vi fått mycket av idag för vi har varit utomhus i fyra timmar! Vi mötte Anna och Iris vid Skanstull och promenerade till ett café vid Hornstull där vi köpte varsin macka som vi sedan satt i Tantolunden och åt. Mysigt!

Därefter gick vi till Ringen och jag köpte en vårjacka till Alfred. Han fick ett par mockasiner också, tänkte att det kan vara bra när han försöker krypa så att han får lite tag mot golvet...

På caféet där vi köpte mackorna fanns denna skylt:

                                                                    002

Vi blev lite konfunderade båda två - vad menar de? Får man ha med sig barn på caféet? Får de äta, men inte söla? Får de inte låta? Eller vill de helst inte ha barn där alls? Skumt!

Nu ligger Alfred och sover och jag ska passa på att vila lite, eftersom vi hade en lite strulig natt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag tror tyvärr skylten är ett "trevligt sätt" att säga att barn får vara där bara de inte syns, hörs, sölar, tar plats och helt enkelt STÖR andra viktiga gäster. Trist men sant!!

Kram, LottaB

Lisa sa...

Jag tror (tyvärr) du har rätt! Men jag hade kunnat köpa om den var tydligare, t.ex. "inte fler än 2 barnvagnar inne", men den här är så diffus! Jag gillar när budskap är tydliga och konkreta! :-) Kram

Helena sa...

Egentligen vill de nog inte ha barn där alls, men vill inte stöta sig med alla fikasugna föräldrar.
Jag hade inte gått in där.

Kram!