söndag 20 april 2008

Åh, vilken natt!

Alfred har haft väldigt konstiga sovvanor den sista veckan. Vaknat vid två, tre eller fyra och varit jättepigg och lekfull i nån timme för att sedan vakna vid halvsex för dagen. Vi har inte riktigt tyckt samma, men det råder ju inte demokrati här längre utan snarare envåldsstyre så vi har inte haft mycket annat val än att gå upp och leka en stund ;-) Men - inatt sov Alfred från igår kväll klockan åtta till sju nu på morgonen! Vilken lyx!!! Det är bara att hoppas att det är en ny trend som kommer hålla i sig.

Jag har haft så konstiga drömmar flera nätter i rad. Oftast handlar det om att jag på något sätt försummar Alfred så att han försvinner. Igår natt drömde jag att vi var på en båt och vi led skeppsbrott och var tvungna att rädda oss över i livbåtarna. Men Alfred låg och sov i hytten, så vi glömde honom! Och inatt drömde jag att han själv (hur det nu gick till...) rullade ut med barnvagnen och åkte tunnelbana till Slussen! Det kom hem några poliser med honom efter några timmar och sa "vi måste skriva rapport på det här till de sociala myndigheterna, det ser ju inte så bra ut!" Hjälp! Det är nog nån undermedveten rädsla att inte riktigt räcka till som visar sig i mina drömmar. Jag vaknar i alla fall och känner mig väldigt förtvivlad och är tvungen att klappa lite på Alfred som ligger och sover gott i sin säng...

Igår var vi på Tyresö. Det var en vacker vårdag, nog den varmaste hittills. Här kommer lite bilder...

Vi testade att ha Alfred på ryggen för första gången och det gillade han jättemycket!

001

Bryggan på plats!

005

Alfred i pappas knä.

026

Katten Krisse håller koll på vad som händer

018

och så lite vårblommor. Inte säker, men kanske: scilla, fänrikshjärta (?), svalört, vitsippa (säker!) och påsklilja.

008009

012020022

Inga kommentarer: