torsdag 10 april 2008

God morgon!

                                                     1

Så här glad är Alfred när han ätit sin morgongröt!

Nu för tiden brukar Alfred vakna klockan sex på morgonen och vara pigg och lekfull. Då brukar jag gå upp med honom en stund. Han leker själv så jag kan titta på morgontv eller sticka och vakna i lugn och ro. Sen är det dags för Mackan att gå upp och då tar han över. Lagom tills Marcus ska gå till jobbet blir Alfred trött igen och då somnar han och jag om igen. I morse sov vi till tio över nio! Jätteskönt!

Igår var vi på middag hos Anna, Peter och Iris. Det var jättetrevligt!

Vi har bestämt oss för att köpa tvättmaskin! Det ska bli så himla skönt! Som det är nu bokar jag alltid tvättider på kvällarna för att slippa dra med mig Alfred upp och ner mitt i hans sovtider. Men det är så trist för då är hela den kvällen liksom bokad. Och det finns massor med tid på dagarna då Alfred leker eller sover som jag skulle kunna tvätta. Så det kommer underlätta mycket. Allting är redan förberett så det ska nog inte vara så svårt att koppla in den. Om jag får bestämma inköps den redan i helgen!

2 kommentarer:

emma sa...

Va fin han är Lisa!
kram emma

Lisa sa...

Tack! Kram tillbaks!