måndag 21 april 2008

Nästan sommar

004005

Idag är en helt fantastiskt vacker dag! Det känns inte bara som vår utan nästa som sommar ute. Jag var ute och gick en promenad förut här i Sjöstaden och hittade då de här ruvande fåglarna i vassen.

Jag var på mitt jobb idag för att ha lönesamtal med chefen. Min supersnälla arbetskamrat Malin tog hand om Alfred så länge och promenerade med honom i vagnen. Det hade gått jättebra, han hade varit nöjd och glad hela tiden och jag kunde prata med chefen i nästan en timme utan att bli avbruten. Det var ett bra samtal om min tjänst till hösten. Den kommer innebära vissa förändringar, främst efter mina önskemål så det känns ju bra. När jag kom till skolan och mötte elever och kollegor och den sköna atmosfären blev jag lite sugen på att komma tillbaks igen. Vid ett lönesamtal ska man ju också argumentera för varför man såklart är värd en mycket högre lön än den man har, och det kändes lite knepigt när jag varit föräldraledig i nästan ett år. Särskilt som cheferna är nya sedan hösten så att de aldrig sett mig arbeta. Men jag känner mig ganska nöjd till slut.

I eftermiddag ska jag försöka få med mig Marcus på köpa-balkong-möbler-äventyr! Vi är inte hemma mycket på sommaren men några små möbler är ju trevligt att ha där. Skulle också vilja ha lite växter så att det blir lite mysigare att vistas där.

Alfred sov jättebra inatt också! Från klockan åtta till kvart över sju. Jag vågar knappt tro att det ska hålla i sig, men jag håller tummarna hårt!!!

Nu är tröjan färdig som jag stickat till Alfred. Han kan nog ha den redan även om den är lite stor. Så här ser den ut:

001 (3)

Inga kommentarer: