torsdag 31 januari 2008

Utsikt från en babysitter

Hej!
Alfred här. Jag tänkte berätta lite om hur mammas och mina dagar brukar se ut. En taktik jag har är att jag låter mamma sova ganska länge på morgonen, kanske till halvnio-nio. Sen ligger vi och gosar i sängen och då är jag alltid jättecharmig och glad. Då blir hon så rolig och vill leka med mig och göra såna där roliga sprrt-ljud i halsgropen på mig så att jag skrattar jättemycket! Sen går vi upp och om jag ligger i babygymmet och leker medan hon äter frukost så får hon mycket bättre tålamod med mig.

Efter att jag har sovit en stund på förmiddagen så sätter mamma mig i höga stolen. Hon stoppar in en sked i min mun med någon orange mjuk röra på. Jag brukar räcka ut tungan och smaska lite. Jag förstår inte riktigt vitsen med det, så efter en stund spottar jag ut det igen. Fast det är roligare att göra pruttljud för då kommer det mycket längre!

Sedan brukar vi gå en promenad. Jag gillar att åka i vagnen. När vi har varit ute ganska länge och kanske gått upp för en lång backe så ser mamma väldigt trött ut och flåsar gör hon också. Jag förstår inte - jag tycker inte alls det är jobbigt!

Sen brukar vi träffa alla de där roliga mammorna. De har bebisar med sig också, men dem bryr jag mig inte om så mycket. De verkar inte lägga så mycket märke till mig heller. Mammorna är roligare för de pratar med så skojiga röster till alla bebisar. Jag känner mig ganska stolt för jag brukar skrika högst och mest av alla bebisar!

Sen på eftermiddagen börjar jag längta efter pappa och då kan jag vara ganska ledsen. Mamma bär runt på mig och då känns det lite bättre. Hon försöker leka med mig och aktivera mig, men jag tycker att hon är rätt tråkig då. Sen när pappa kommer blir jag glad igen och skrattar!

När kvällen kommer är det rätt skönt att sitta hos mamma eller pappa och få lite välling innan jag går och lägger mig. Jag märker att de försöker lägga mig lite tidigare på kvällarna, det är säkert för att de ska kunna kolla på tv och äta godis och sånt...

Idag ska vi gå och köpa en födelsedagspresent till min coola kusin Jesper.
Hejdå



Inga kommentarer: