söndag 13 januari 2008

Matsmak

Igår fick Alfred smaka på potatis för första gången! Han var på gott humör men vred ansiktet i nån konstig grimas när han kände smaken. Det var INTE populärt!! Vi gjorde ett nytt försök idag med samma resultat... Men det är ju ingen brådska. Han ammas ju fortfarande så näringsmässigt får han det han behöver. Tydligen är det vanligt att barn är skeptiska till nya smaker, därför ska man försöka med en smak i taget i många dagar så att de vänjer sig så sakteliga...

Tittut

Alfred på långpromenad i sin nya mössa
från Polarn o Pyret.
Idag har vi varit ute och gått en långpromenad. Marcus och jag hade med oss lite matsäck och stannade vid Sickla sjö för att äta den, men som vanligt protesterade Alfred när vagnen stod still, så vi fick snällt fortsätta gå.
En tråkig sak är alla puckon som bara slänger ut sina julgranar från fönstret eller balkongen. Ändå finns det flera uppsamlingsplatser dit man kan gå med dem så att de blir omhändertagna, men det orkar visst inte folk så vart man går ligger det torra tråkiga granar på trottoarerna.

För övrigt har Marcus läst att Växjö hade i genomsnitt 29 sekunder sol per dag i december! :-o
Vårt schema för veckan:
  • Måndag: Lisbeth och Edvin kommer hit. På kvällen kanske jag och min sjöstadskompis Anna ska ta en promenad och fika utan barnvagn.
  • Tisdag: Föräldragruppen träffas på BVC, vi ska prata om olyckor. (Usch!) Vi kanske går och lunchar efteråt.
  • Onsdag: Mammorna och bebisarna kommer hit på lunch.
  • Fredag: Jag och Alfred kanske åker och hälsar på Marianne på Tyresö. Marianne har erbjudit sig att gå ut med barnvagnen medan jag kan basta! :-)
  • Lördag: Jag är bjuden på 30-årsfest som jag är lite sugen att gå på.

Nu ska vi träffa syrrorna på Café Spoon här i Sjöstan och ta en fika! :-)

(Nu tänker ni säkert: "hon ska vara svensklärare och så kan hon inte ens skriva med korrekt styckeindelning!", men det är inte mitt fel... Det ser rätt ut när jag skriver, men när jag trycker på "publicera" händer nåt konstigt och jag blir så arg för jag fattar inte hur jag ska rätta till det!!! Grrhh!)

Inga kommentarer: