onsdag 23 januari 2008

Lycka är...

...en tom tvättkorg! ;-) Vår tvättstuga har varit trasig sedan en månad tillbaks. Det har inneburit att jag fått tvätta i en annan tvättstuga tvärs över gården och det har varit näst intill omöjligt att få tider på kvällarna. Jag har då bara tvättat det nödvändigaste och sparat lakan m.m. tills när vår tvättstuga lagats igen. Det har den gjort nu, så ikväll är STORA TVÄTTARKVÄLLEN. Jag har bokat båda tvättstugorna och är väntar nu på att maskin nummer 7 och 8 ska bli klara! Puh! Jag fick till och med frångå min princip om att aldrig köra lakan i torktumlaren, för det fanns inte plats att hänga allt. Men - det är en skön syn att ha en alldeles tom tvättkorg!


Vi fortsätter träget med matningen. Idag skedde ett stort framsteg - Alfred fattade att han skulle gapa när skeden kom... Det kanske inte syns på bilden dock... Det mesta hamnar utanför! Men palsternacka är omtyckt.


















Idag var vi på lunch hos Sofia och Sam. Vi fick en jättegod pastagratäng med kyckling och soltorkade tomater. Det är kul att äta hos varandra, för man får så bra tips på vad man kan laga själv...

Här är Alfred tillsammans med Morris och Elsa.


Vi har en mysig (!?) stund i soffan...

Inga kommentarer: