fredag 11 januari 2008

Sover


Alfred ligger fortfarande och sover... Jag hade sovit färdigt och tänkte på allt som måste göras idag så det var lika bra att gå upp!

Idag ska det avjulas, göras tårta och dammsugas. Kanske hinner jag också gå till systembolaget och köpa vitt vin för ikväll, annars får Marcus göra det på lunchen. Ikväll blir det lax med pressad potatis och yoghurtsås (tack för tipset, Sofie!) och Schwarzwaldtårta (hembakad såklart) när Marianne, Eric, Rebecca och Josefin kommer hit på kalas.

Igår tog jag en långpromenad med två av mammorna. Sen följde de med hit och fikade. Tyvärr var Alfred väldigt ledsen just då. Han är det fortfarande ibland, även om jag tycker att det blivit mycket bättre... Kanske är det jag som blivit mer lyhörd för vad han vill och vad de olika gråten betyder.

På kvällen kom Magnus hit och åt middag med oss. Trevligt!
Tårta till ikväll

Inga kommentarer: