torsdag 24 januari 2008

Äntligen klart!

Jag har länge haft en idé som nu äntligen har blivit verklighet! Fast det krävde lite mer arbete än vad jag tänkt mig från början, och lite fler verktyg än vad vi hade hemma och så... Men nu känner jag mig lika stolt som när man tillverkat någonting i slöjden under en hel termin som till slut äntligen blev färdigt!!!


1. Jag gick till brädgårn och köpte en bit mdf-board för 20 kronor. Om man ska gå med barnvagn rekommenderas en brädgård som inte ligger allt för lång bort! ;-)









2. Jag ritade och klippte ut en mall efter bordsändens form som jag sedan överförde på träbiten.



3. Sen skulle formen sågas. En tigersåg kanske inte ger allra bästa precision, men nu var det vad som fanns till hands... Och med en del filande efteråt så blev det jättebra!


4. En bit snygg vaxduk inköptes på 10-gruppen (http://www.tiogruppen.com/) De har så snygga tyger! Jag klädde in träbiten med vaxduk. Sen har jag tejpat alla skarvar med silvertejp så att det inte ska komma in massa vatten och söl mellan träet och vaxduken.

Jag fick en bit vaxduk över, nån som har några bra idéer på vad man kan tillverka av det?


Färdigt!!! Äntligen! Här kan nu Alfred sitta och söla och banka med sina bestick hur mycket han vill utan att vi behöver vara rädda om bordet! :-)


1 kommentar:

Helena sa...

Guuud, va händig du är! Synd att man inte kom på det för längesedan. *Undra om man kan slipa ner en bit på bordet?* Va fint det blev!

Kram Helena.