fredag 28 december 2007

Renovering igen

Hej alla!

Nu bor vi på Rörtången. Jag har försökt att koppla in digitalkameran för att kunna lägga upp nya bilder, men jag det funkar inte riktigt. Marcus får försöka sen, vill inte greja för mycket med det, det är Mackans jobbdator vi har med...

Julen har varit jättemysig! Den 23:e var vi på Tyresö och hade det så lugnt och skönt. Alfred sov under hela middagen så vi fick äta i lugn och ro! På julafton åkte vi ner till Kungälv och firade med mina föräldrar, syskon och syskonbarn, 15 personer. Mycket julklappsöppning blev det. Alfred har fått så fina julklappar; kläder, Tomtebobarnen, klosslåda byggd av morfar m.m.

Det är så skönt att vara nere ett längre tag och kunna träffa de flesta kompisar! Igår var Lotta, Henrik och Isak här och i morgon ska vi till Sofie och Magnus på kvällen. På söndag ska vi träffa Janne och Helen och nyårsafton blir hos Ulrika och Patrik. Jättekul!

Pappa och Marcus är och renoverar på huset igen! Det regnar och blåser och blir knappt helt ljust på dagarna, men de har fått upp innerväggar och det mesta av golvet så de har det varmt och skönt i alla fall...

Jag återkommer med bilder, hoppas jag! Just nu sitter jag och tittar ut på ett regnigt och blåsigt och grått hav. Det ser lite dystert ut, men mycket vackert!

Gott nytt år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Önskar dig och familjen ett gott nytt 2008!
/Maria & Edgar

Anonym sa...

HEJ!
Önskar Er ett Gott Nytt År i ett Kungälv som äntligen inte regnar och blåser! Om ni har tid, får ni gärna höra av er för en fika. Joachim jobbar 1:e jan 17-08 men vi är hemma sen.

Kram, Lotta med familj