söndag 16 december 2007

8 dagar kvar!

Vart tog december vägen???

Helgen har varit skön och mysig men som vanligt gått väldigt fort. Igår var jag på stan på egen hand och köpte lite julklappar. På kvällen åkte vi till Tyresö och hade en jättetrevlig kväll där.

Idag har vi varit och provkört en Ford Focus. Den finns ju som miljöbil och så är bagaget mycket större än i den vi har nu. När vi har packat in barnvagnen är det fullt där, så när vi åker till Kungälv är hela framsätet fullpackat med väskor också. Jag vet inte riktigt hur vi ska få plats när vi ska packa för två veckor... Fast det är nog inte så seriöst än med bilbytartankarna. Det är kul att veta vad det finns för alternativ.

Ikväll ska vi se en gullig film på 4:an, "Shall we dance?". Kanske mer min smak än Marcus dock...

I veckan blir det träff på bvc med efterföljande lunch med morsorna, och på torsdag kommer svärfar och "syrrorna" hit och firar jul. Marcus ska på julfest med jobbet i morgon så det blir "du och jag Alfred!".

Ha en fin vecka!

Alfred är trött och har somnat mot Marcus axel


Mysigt i soffan...

Ps: När man har en profil på facebook får man ofta en del fjantiga verser och sånt som man ska skicka vidare. Typ "skicka det här till tre vänner inklusive mig, får du tre tillbaks så vet du att du är en riktig vän" o.s.v. Jag svarar av princip inte på såna, men häromdagen kom en som jag tyckte var ganska fin:

Life is short,

break the rules,

forgive quickly,

kiss slowly,

love truly,

laugh uncontrollably,

and never regret anything that made you smile.

Inga kommentarer: