söndag 9 december 2007

Personalfest

I fredags var jag ute på egen hand för första gången sedan Alfred föddes! (Med undantag för två handlingar på ICA Maxi...)

Vi var i en lokal i Hornstull på Södermalm. De hade ordnat jättefint och vi fick italiensk buffé som var jättegod! Som vanligt med jobbgänget bjöds det på en del upptåg. Priser delades t.ex. ut till årets linslus, årets festprisse m.m. Dessutom låg det små snygga utklädningsdetaljer vid våra bord. Vad sägs om dessa glasögon t.ex? De får mig inte alls att se ut som en psykopat ;-)
eller varför inte de här, med lite mer starquality...
Till desserten hade vi en tävling då vi fick lyssna på musiksnuttar från olika TV-serier. Vad frustrerande det är att känna igen en låt så himla väl men inte riktigt kunna placera den! En liten nostalgitripp blev det dock då ledmotiven från bl.a. Televinken, Miami Vice, Fem myror och Varuhuset var med...

Där någonstans ringde jag till Mackan som var på Tyresö för att se Idolfinalen tillsammans med familjen. Jag hörde inte riktigt vad han sa, eftersom allt försvann i ett enda skrik i bakgrunden... Alfred var inte riktigt på sitt bästa humör och de skulle bege sig hemåt. Då visste jag att jag inte skulle kunna koppla av mer utan bad dem komma vägen förbi och hämta mig. Det var väldigt kul att komma iväg lite på egen hand och umgås med vuxna och äta en hel middag + dessert i lugn och ro! Men det var också väldigt skönt att komma hem till sin lilla familj och lägga sig i sängen och höra en stor kille snusa på den ena sidan och en liten på den andra!

Inga kommentarer: