onsdag 5 december 2007

Hushållsnära tjänster

Igår kom Rebecca hit och lagade middag till oss. Härligt att sätta sig vid ett dukat middagsbord och bara få hugga in!

Idag skulle vi gått på barnvagnsbio med mammorna i föräldragruppen. Men Alfred sov ända till halvtio och när han inte hade ätit eller fått ny blöja tio minuter innan vi skulle gå insåg jag att vi aldrig skulle hinna, så det får bli nästa gång istället. Det verkar väldigt trevligt - ljudnivån är lägre än vanligt och det är lite ljusare i salongen och mitt i filmen är det amnings- och blöjbytepaus.

Alfred och jag promenerade istället till Medborgarplatsen och till saluhallarna där. Det är en sån fördel när man är hemma med barn - att man kommer ut mycket. Jag skulle väl aldrig komma på tanken att gå ut på en långpromenad på en och en halv timme i två plusgrader och duggregn för ett år sedan... Men det är väldigt skönt att få en dos med dagsljus och frisk luft varje dag!

(Detta är bara intressant om man följer "Idol" - om ens då...) Igår gick hela Idol-serien i repris med fyra eller fem avsnitt efter varandra. Rebecca och jag hade på det i bakgrunden och tittade lite extra ibland. De visade bl.a. det avsnittet där Andreas nästan ballade ur på grund av nerverna. Han skulle få besked om han gick vidare eller inte och till slut sa han "mina nerver klarar inte det här längre, jag lägger av..." och sen kom det: "Förlåt att jag störde!" Åh, det är ju nästan så att hjärtat brister! Sedan dess var han min stora favorit i Idol, jag tycker att han verkar så sympatisk - en helt vanlig kille från Skåne som bara älskar musiken och som har så grym röst! Fast trots det tycker jag ändå att helt rätt personer är i final - både Amanda och Marie är värdiga vinnare, jag tror jag blir lika glad vem av dem som än vinner!

För övrigt kan jag meddela att våra lyxnätter fortsätter! Igår la vi Alfred i sin säng vid halvelva och han vaknade klockan halvåtta för mat för att sedan somna om till halvtio! :-)

Inga kommentarer: