torsdag 13 december 2007

God morgon!

God morgon

Den här dagen började så här: jag vaknade vid sju och ammade Alfred som sedan somnade om gott igen. Jag gick upp och tittade lite på luciamorgon tillsammans med Marcus. Sedan gick jag och la mig igen för att vakna 8.45 och känna mig fullkomligt utvilad. Jag åt en god frukost i lugn och ro och märkte sedan att Alfred vaknat. När jag gick in till honom log han mot mig och sträckte händerna mot mig. Sedan dess har han varit på sitt allra bästa solskenshumör. Den här dagen kan ju bara bli bra!

Det gör inte ens något om de inte har lagat hissen. Igår när jag skulle ut märkte jag nämligen att den inte fungerade. Alfred låg i vagnen och var jättearg och sprattlade och blev alldeles svettig i sin tjocka vinteroverall. Jag fick bära ner honom i insatsen och sen bära ner vagnen för tre trappor. Det gick bra till slut, men vi var nog lika svettiga båda två efteråt och det var skönt att komma ut... Nu står vagnen (förhoppningsvis kvar) i barnvagnsförrådet i källaren.

Idag blir det besök med promenad och fika hos Anna och Iris. Mysigt! Det är minus två grader ute så julstämningen blir allt starkare!

Ha en fin dag allihopa!


Inga kommentarer: