fredag 7 december 2007

En dag på stan och sen glöggmys

Här sitter Sylvester och Elsa hos sina
mammor Anna och Malin


Jag fick en lapp hem i brevlådan att det skulle vara utförsäljning av barnkläder i Sickla köpcenter i veckan. Jag kollade med mammorna i mammagruppen om några ville följa med och titta och det ville de. Det visade sig att själva utförsäljningen var i "Andy's lekland" där man kunde lämna större barn att leka bland bollhav och rutschkanor. Utanför var det massor med mysiga soffor och gott om plats för barnvagnar. Dessutom ett fik såklart. Så vi blev sittandes där i tre timmar och fikade och ammade och pratade! När det var dags att byta blöja fanns det såklart rum med fem-sex skötbord på rad. Lite shopping blev det också, Alfred fick en brun overall från det danska märket "ej sikke lej" som var nedsatt till mindre än halva priset...


Här har Alfred somnat i mitt knä. Avslappnat va?
Jag gillar den nonchiga stilen med fötterna i kors...



Ser ut som att han gör honnör. Det roliga är
att han somnade med handen i den här
ställningen och sov så i någon timme...


På kvällen hade kvartersrådet i vår boendeförening ordnat glöggmys i gemensamhetslokalen. Det var trevligt att träffa sina grannar, det är konstigt hur anonymt det ändå är i sådana här stora hus. Jag känner knappt igen de som bor i samma uppgång!


Ikväll ska jag på julfest med jobbet! Det ska bli så kul! Alfred och hans pappa ska åka till Tyresö tror jag.

Inga kommentarer: