fredag 14 december 2007

En eftermiddag med Iris

Igår tillbringade vi eftermiddagen i Helenelund hos Anna och Iris. Timmarna bara flög iväg. Vi tog en lång och fin promenad och sen blev det lussefika med hembakade lussekatter! :-) Iris är ett halvår nu och kan sitta själv och leka med sina leksaker. Alfreds fötter var också roliga att leka med!

Här kommer en liten lista på några av de saker som förändrats sedan jag blev mamma:
  • Min dygnsrytm. Förr tyckte jag att det var sent om jag gick och la mig efter 21.30 (då ringde i och för sig klockan vid sex också). Nu går jag sällan och lägger mig före 23.30. Alfred och jag ligger och drar oss till niotiden på morgnarna.
  • Ens krav på hygien har minskat, ungefär som när man varit ute och seglat ett tag... "Den här tröjan har nog bara en spya och lite dregel på sig, den kan jag ha idag också."
  • Att gå och storhandla på Maxi för sig själv är "egentid".
  • En lyckad lördagsnatt är en då man får sova hela natten.
  • Det ÄR intressant att prata om blöjor och bajs.
  • Det finns inget som slår lyckokänslan när man får ett skratt och armar uppsträckta mot sig! :-)

Inga kommentarer: