söndag 9 december 2007

Kusin vitamin

Ikväll hade vi besök av min kusin Johan som bor i USA. Han jobbar i Södertälje ibland och vi lyckades få till en träff. Jag tror det var tre år sedan sist. Hans brors fru och deras två döttrar var också med. Jättekul att träffas och synd att det blir så sällan! Men nu är jag lite uppdaterad i hur de har det och det känns kul! Med sig hade de en enormt vacker bukett med säsongens första tulpaner. Buketten är bunden med granris så det är en riktig vinterbukett. Så fint!

Ytterligare en helg har gått och det är andra advent! Vi har haft en ganska slapp och skön helg utan en massa aktiviteter inplanerade. Det har varit jätteskönt! Igår tog vi en långpromenad och inhandlade en del julklappar som nu ligger under vår julen och ser trevliga ut. Ofta köper man julklappar som man vet att en person önskar sig, man kanske till och med har fått en önskelista. Det känns kul och bra. Men ibland hittar man en julklapp som bara känns helrätt och som man tycker passar just en speciell person. Någonting som inte finns på en önskelista eller som den personen kanske inte ens känner behov av, men som man ändå tror blir en riktig hit. Då känns det lite extra kul och hittills i år har jag hittat en eller ett par såna grejer... Mer avslöjar jag inte! Men här kan ni ju tjuvkika och zooma och se om ni får några ledtrådar ;-)



Idag fick Alfred provsitta sin nya barnstol. Han tyckte nog det var lite konstigt av minen att döma, men det var nog rätt kul att komma upp och få ett lite annat perspektiv på saker och ting... Lite ostadig i huvudet är han ju fortfarande så det blir nog inga långa stunder i stolen än...













...Lite stadigare blev det dock med uppstagning med hjälp av en flygplanskudde!






Nu säger vi god natt och ha en bra vecka allihop!














PS. Som ni ser har jag installerat en räknare på sidan idag och ser att jag redan haft 12 besökare. Det är ju jättekul! Men då kan ni ju passa på att skriva en liten kommentar också, för dem är det lite dåligt med, tycker jag ;-)

*Kramar*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att du träffade Johan!!! Du måste berätta mer! Hur var det med dem??? /L8