söndag 3 maj 2015

Vi tolererar inga förlorare

 

Layout 1

Jag måste berätta om den senaste bok jag läst. “Vi tolererar inga förlorare” av Britt-Marie Mattsson om Kennedyklanen.

Det var otroligt intressant att få följa denna familjs historia, från John F Kennedys farfar som emigrerade från Irland och fram till idag. Trots att jag inte ens vad född under Kennedys tid som president har ju den familjen varit mytomspunnen och lite hemligt kittlande på nåt sätt.

Det var så mycket jag inte visste, så mycket tillfälligheter som gjorde att det blev som det blev. Hade JFK ens blivit president om inte hans äldre bror stupat i 2:a världskriget? Det var ju honom det satsades på, John F beskrivs mest som en slarver.

Jag fick lära mig en massa intressant 1900-talshistoria och politik. Krisen i Grisbukten på Kuba blev klarare för mig. Maktens spel, tjänster och gentjänster och skandaler som tystades ner.

Den var lång, 24 timmar på Storytel, men jag kunde nästan inte sluta lyssna! Jag kan varmt rekommendera boken, den får fyra L av fem.

L L L L

Inga kommentarer: