söndag 31 maj 2015

Bebisar och tåg

I fredags var min mammalediga arbetskompis här med sin tvååring och sina tvillingar på tre månader. Vi hade en jättemysig förmiddag och hann faktiskt prata en hel del. Mycket på grund av Ellen. Hon är faktiskt helt fantastisk med små barn. Hon hämtade leksaker, fixade och donade så att alla skulle trivas.





















Idag cyklade Alfred och jag till en dirttrack som ligger här i närheten. Vi har åkt förbi den med bil många gånger. Marcus och jag har försökt att dra lite på det, för den ser ganska svår ut, men Alfred fixade den bra. Det var några för höga hopp som han fick cykla runt, men han är bra mycket modigare än vad jag är. Men jag försökte i alla fall…































Jag har blivit så fint uppvaktad idag på mors dag så det är inte klokt. En underbar bukett med röda rosor stod på bordet i morse och så fick jag ett slott av Ellen som hon byggt. Av Alfred fick jag den här teckningen. Om ni inte riktigt förstår så är det jag som klättrar på en klättervägg av svårighetsgraden 4C+. Till teckningen fick jag ett presentkort på en klättringskurs som jag skall gå till hösten. Då kan jag också ta grönt kort, vilket innebär att jag får säkra så att hela familjen kan åka och klättra tillsammans. Vilken present! Jag blev jätteglad.






















Sen åkte vi till Tyresö en sväng. Vi vill gärna sjösätta båten, men det blåste alldeles för mycket, så det får bli en kväll i veckan istället. Däremot gick det alldeles utmärkt att leka med tåg!


Inga kommentarer: