fredag 8 maj 2015

Härliga lediga dag!

Till hösten börjar jag med allra största sannolikhet att jobba heltid. Ellen börjar förskoleklass och kommer att gå i skolan på fredagar också och då finns det ingen anledning för mig att inte jobba. Därför försöker jag att njuta lite extra av de lediga fredagar som är kvar!

Idag cyklade Ellen och jag och hämtade Alfred på skolan klockan ett. Sen cyklade vi till Fornuddsparken och åt mellanmål och lekte. På hemvägen svängde vi in på biblioteket och läste lite och lånade.

DSC_0004

DSC_0005

DSC_0006 (2)

Ellen är väldigt intresserad av bokstäver och lånade några böcker med bara stora bokstäver. Hon kämpade sig igenom flera sidor och det går bättre och bättre. Stoltheten hon känner när hon förstår att hon kan läsa!! Red heart

DSC_0009

Marcus kom hem och åt middag med oss och nu har alla utom jag dragit iväg på cirkus. Så jag har en helt egen kväll här hemma och det känns lite ovant…

Inga kommentarer: