lördag 23 maj 2015

Tivoli

Häromdagen var det öppet hus på skolan. Barnen (och vi lärare) jobbar en dag om året med att samla in pengar till ett projekt vi stöder i Indien och vi brukar få in 100.000 kronor! Jag bakade hela dagen med några elever från nian. De mindre barnen hade utställning, loppis och café. Vi kunde fynda en jättefin flytväst till Alfred för 35 kronor. Perfekt!

DSC_0001

På orienteringen i torsdags. Alfred sprang över fyra kilometer och det var bra fart i benen, sa Marcus. Regn kom det också, men aldrig nåt gnäll från Alfred!

DSC_0024 (2)

Efter skolan igår åkte vi till Tyresö Centrum där vi fikade och Alfred fick också en välbehövlig klippning. Han har så tjockt hår, så han behöver riktigt kort på sommaren.

DSC_0006 (5)

Tivoli i Trollbäcken idag.Just när vi var där kom en störtskur så vi blev inte så långvariga, men lite kul hanns med.

DSC_0007 (3)

DSC_0031 (2)

DSC_0034

Nu passar vi Tintin i några timmar. I morgon blir det Strövarna för Alfred och kanske ett besök på medeltidsdagarna vid Tyresö slott. Springning för mig också, fast jag har nått mitt mål för den här veckan redan – 17 km.

Nu ska jag sätta igång med maten. Det blir grillat med en krämig svamprisotto till.

Inga kommentarer: