torsdag 28 maj 2015

Lite blandat gott

Härom dagen var Ellen hos en kompis och lekte efter dagis. Jag var lite trött efter en ganska intensiv dag på jobbet, och Alfred ville också ta det lugnt. Så vi la oss på sängen och lyssnade på varsin bok. I över en timme låg vi så. Så himla skönt!














Vill också tipsa om en jättegod middag som kom till häromdagen. Jag gjorde laxburgare, men jag mixade inte laxen, tycker lätt att det blir lite jolmigt. Så jag finhackade den helt enkelt med kniv, blandade med lite grädde, ett ägg och kryddor. Sen stekte jag den och hade klyftpotatis till. Det blev väldigt gott och barnen gillade det också så den lär det bli fler gånger!














Den här veckan har niorna gjort dessertbuffé i hemkunskapen. Det börjar ju lida mot sitt slut och de har egentligen inga riktiga hemkunskapslektioner kvar. Det har blivit prinsesstårtor, chokladmousse, cheesecake, chokladkaka och annat gott!















Nu är Alfred och Marcus iväg på en orienteringstävling i Huddinge. Jag frågade Alfred innan om han hade någon plan.

“Att hålla mig koncentrerad och att spara mig lite så att jag kan spurta på slutet” blev svaret. Låter ju som en bra plan!

Inga kommentarer: