lördag 2 maj 2015

Rolig lördag

Den började med sportaktiviteter. Alfred har pingis och Ellen fotboll samma tid på lördagar. Praktiskt och bra!

Sedan gjorde vi färdigt Ellens myshörna som hon pratat om så länge.

DSC_0002

Sedan var det dags att baka. Jag bestämde mig för att hålla mig helt i bakgrunden och bara lägga mig i om barnen frågade om hjälp. Lättare sagt än gjort, men jag klarade det ganska bra Winking smile Så här fina hallongrottor blev det!

DSC_0004

DSC_0005

Under förmiddagen var Marcus på Tyresö och fixade med båten med hjälp av Josefin. När han kom hem åkte vi till Klätterverket i Sickla. Alltså vad barnen älskar det! De är så ihärdiga och duktiga och ger inte upp i första taget.

DSC_0007

DSC_0011

DSC_0014

DSC_0016

DSC_0017

DSC_0020

Så här trött blir man!

DSC_0018

Sen kom vi hem och såg ett avsnitt av “Sveriges yngsta mästerkock”. Försöker föra över min entusiasm på barnen och jag tror faktiskt att de gillar det!

Ellen hos farmor igår. Inga konstigheter!

DSC_0128

I morgon blir det fortsatt båtfix för Marcus. Alfred ska gå på vandring med Strövarna och Ellen och jag ska göra en egen utflykt under tiden. Med hallongrottor i matsäcken Smile

Inga kommentarer: