måndag 18 maj 2015

Mål!

Jag har ett träningsmål som jag tänker jobba stenhårt för att nå: När jag är 40 (alldeles för snart!) så ska jag vara I MITT LIVS FORM!

Det innebär att jag:

  • Ska ha nått min målvikt som är 5 kilo mindre än idag.
  • Ska kunna springa milen på under 55 minuter. På mitt senaste lopp, Tunnelloppet, var min tid 58.25.
  • Ska vara starkare än idag.

För att nå dit tänker jag:

  • Springa minst 15 km per vecka, gärna 20 km. Ett långpass, ett snabbpass och ett intervallpass. Det här upplägget har jag kört ett tag och det funkar bra! Kanske dags nu att växla upp.
  • Försöka få in ett eller helst två styrkepass per vecka.
  • Inte äta enligt någon diet, men tänka på att ta lite mindre portioner och mindre kolhydrater. Unna mig ibland, men med måtta.

Tänk om jag misslyckas nu och har basunerat ut det här på bloggen och allt… Ja, då får det väl vara så. Man måste ju ha mål och sikta högt. Och jag känner mig laddad!

Såg av en slump den här boken. Den kanske är nåt för mig…. Winking smile

Inga kommentarer: