söndag 10 maj 2015

Styltprojektet

Alfred går mycket på styltor på skolan och ville så gärna att vi skulle köpa ett par. Men lite miljöskadad som jag är av min pappa så tänkte jag att det var roligare att bygga själv. Vi använde den här ritningen och åkte till brädgården igår och köpte virke. Jag är inte jättevan att bygga saker, men det gick bra och de blev fina, tycker jag. Framför allt kul att det var barnens idé och deras projekt lika mycket som mitt.

Såga ut stegen. Lätt med sådana hjälpmedel…

DSC_0010

Hyvla runt om så de blir skönare där man skall hålla.

DSC_0011

DSC_0013

Mäta ut och skruva fast stegen.

DSC_0014

Testa och upptäcka att de var för höga och behövdes hyvlas mer.

DSC_0015

Grundmåla.

DSC_0017

Och slutligen måla i den färg som barnen bestämde.

DSC_0252

DSC_0018

Nu ska de bara få torka, sen är det dags att ge sig ut…

Inga kommentarer: