lördag 5 september 2009

Veckans matsedel

Meny

Måndag: Falukorv i ugn med pasta

Tisdag: Stekt makrill med skirat smör och citron

Onsdag: Kyckling med pasta pesto och fetaost

Torsdag: Fisksoppa med vitlöksbröd

Fredag: Fläskfilé provencale

De senaste veckorna har vi haft en veckomatsedel här hemma. Jag brukar sitta och knåpa ihop den på helgen, skriva en inköpslista och sen åker Marcus och Alfred och veckohandlar :-) Det underlättar faktiskt vardagen nåt otroligt här hemma! Jag slipper fundera varje dag och impulshandla svindyrt på konsum och man kan förbereda lite under dagen. Dessutom är det bra att försöka få till en bra mix, vi försöker t.ex. att äta fisk två gånger i veckan. Så här ser nästa veckas matsedel ut, inte den mest kreativa av dem vi haft, men ganska bra! En god sallad varje dag också, såklart! Tanken är att när vi fått ihop en fyra-fem veckomatsedlar som vi är nöjda med så kan man ju varva dem ett tag!

Jag kom precis från Helheten här i Hammarby Sjöstad där jag gjort en ansiktsbehandling. Tack Marianne, Eric och Marcus för födelsedagspresenten! Det var fantastiskt skönt (förutom när de klämde), men en sak tycker jag är lite jobbig. På slutet kommer frågan: “Vilka produkter använder du för ditt ansikte idag?” och vad man än svarar så säger de “Oj! Ja, de innehåller ju dåliga fetter/mineraler/oljor som kapslar in/täpper till porerna och det är ju inte riktigt bra. Du skulle behöva våra svindyra produkter som heter någonting med doktor…” och så behöver man förklara och försvara sig i tio minuter, för det räcker inte med ett “nej, tack” och om man inte passar sig så står man där med en påse med små burkar och tuber för 2000 spänn! Men nu har jag iaf lärt mig och svarar “jag köpte de produkterna här förra gången jag var här, och de är ju så dryga, så jag har kvar!” Fiffigt, va?

Inga kommentarer: