onsdag 2 september 2009

Kväll på Maltgatan

IMG_3735

Jag har precis badat med barnen. Alfred har ju länge varit ett riktigt vattendjur, men även Ellen älskar att bada. Nu ligger Alfred i sin säng, men han vill inte riktigt sova. I två dagar har det varit meningen att han skulle vila på lekis, men han har inte alls velat det och varit jätteledsen när jag hämtat honom. Igår var han också orolig när vi la honom på kvällen, han som alltid brukar somna själv. Marcus fick ligga med honom i stora sängen tills han somnade. Kanske en reaktion på lekis…? Även ikväll verkar han lite orolig. Jag hoppas att det går över så fort han vant sig ordentligt vid lekis och lärt sig att vi alltid kommer!

Annars funderar jag en del på hur vi ska fixa i Alfreds rum. Det är inte särskilt mysigt som det är nu. Det stora problemet är förvaring och just att få upp mysfaktorn. Jag har surfat runt lite för inspiration och ritat upp lite olika alternativ, det kan nog bli riktigt bra. Det gäller bara att få tiden och kraften att åka till IKEA, skruva ihop möbler m.m…

Inga kommentarer: