torsdag 10 september 2009

Pyssel på Maltgatan (och en uppgift till er läsare!)

På lekis har Alfred en egen påse där han ska ha lite extrakläder. På föräldramötet förra veckan fick Marcus och jag tova en namnskylt till den och igår broderade jag hans namn på påsen, så nu är det ingen tvekan om vems den är:

002 (2)-1

Jag har också äntligen kommit igång med Ellens tröja. Det är kul att sticka igen, men det är ett mycket tunnare garn än vad jag trodde, så det kommer ta låååång tid och kosta mycket tålamod innan den (eventuellt) blir färdig…

003 (2)-1

Oj, har detta blivit en pyssel- och matblogg?

Jag tycker det är så kul med bloggen! Den började för drygt två år sedan som en liten dagbok och ett sätt att hålla kontakten med de där hemma. Jag ville att min familj skulle kunna följa Alfred i bilder även om de inte träffades så ofta. Bloggen har lika mycket varit till för mig själv. Det är kul att “skriva av sig” och lite roligt att skriva om barnens utveckling. Man glömmer så fort om det var vid fem eller sex månader de lärde sig sitta. Nu har jag ca 20-30 läsare per dag och det tycker jag är jättekul!

I en insändare i SvD för ett tag sedan stod det att “alla ni bloggare som har färre än 100 läsare per dag – lägg ner!”. Men då får man ju se syftet med bloggen. Mitt syfte är inte att skapa samhällsdebatt, eller att nå ut till så många som möjligt. Mitt syfte är just att dela min familjs vardag med de som råkar vara intresserade och att få skriva av mig lite.

Jag tror att jag har koll på vilka en del av er är, men just idag skulle jag vilja be er om en tjänst, eller en utmaning kanske! Skriv en kommentar så att jag vet vilka ni är! Då blir det lite mer dialog. Det vore jättekul tycker jag! Seså, skriv nu!!! (Man trycker bara där det står “0 (eller 1 eller 2 o.s.v.) kommentarer” precis nedanför inlägget och följer sedan intruktionerna).

Kram

13 kommentarer:

Jenny Piléus sa...

Hej Lisa

Jag följer din blogg. Det är jätte kul och föla vad ni göra och se hur barnen utvecklas.

Funderar också på veckomatsedel men har inte kommit igång än. Så du får gärna lägga ut några till förslag så vi kan få tips. Blir så lätt att man äter samma sak varje vecka.

Kram Jenny

Magnus Ivarsson sa...

Jag har ett konto på google reader som ger mig en knapp med "nästa" - med den håller jag mig uppdaterad på alla mina vänners bloggar. Oftast är det din blogg som kommer upp :)

Malin Rönnblom sa...

Hej! Självklart läser jag din blogg och njuter av alla fina bilder på de små liven, plus tips på goda middagar.
Kram Karin

Emma Runesvall sa...

Hej tjejen!
Klart jag följer din vardag :-)

Förresten så har Elins docka fått namnet Ellen -gulligt va? (Tyras heter Annella efter Beas lilla)

Kram!
Emma

Barfotsgatan sa...

Hej Lisa!
Vi på Barfotsgatan i Iskällan läser också gärna din blogg...du måste börja dela med dig av dina goda recept tycker jag!
Kram
Anna Rönnblom

Tezzan sa...

Hej hej! Vi har tittat in några gånger...

/Therese & Dario.

Maria sa...

Jag läser när jag hinner. Men det visste du väl redan. ;)

Malin Nordlöf sa...

Hej Lisa!
Jag läser din blogg nästan varje dag, det har blivit lite som en kvällsrutin. Kul att se hur barnen växer och vad ni gör.
Veckomatsedel verkar toppen, men man måste komma till skott också. Vi är värdelösa på att variera maten så jag ser gärna att "hemkunskapsfröken" ger några bra mattips.

Kram! / Malin

Emelie Engström sa...

Hej Lisa

Ja, jag har hittat hit också (via FB :) Bloggade själv förut, både från Spanien och när jag flyttat hem igen. Men nu hinner jag inte längre... :( Jag håller med dig, det beror helt på vad ens syfte är med bloggandet, så länge man tycker att det är roligt skall man fortsätta skriva oberoende av antalet läsare! Kram på dig

Anonym sa...

Kollar upp dig några gånger i veckan ;-)
kram på er
Sanna A

Sofie sa...

Hej hej!

Jag tittar också in några gånger i veckan, det är kul att följa hur ni har det där på andra sidan. Snart kommer jag och hälsar på er!

Kram Sofie

Unknown sa...

Klart jag tittar in och ser vad ni har för er här hemma ;-)
Puss puss

Anonym sa...

Självklart kikar syrran in med jämna mellanrum. Jag tar igen ett par dagar när det har gått för lång tid. Ida kikar själv och Jesper hjälper jag...men snart kan han väl själv också....Kram.
(Du e jätteduktig och jag är riktigt avundsjuk - vad roligt att visa dina egna barn sedan....)
Kram igen