lördag 5 september 2009

Svingott!

Idag stod Marcus för maten. Det blev vildsvinshamburgare med en massa goda tillbehör, t.ex. en stark sås. Mumsigt blev det!

023

Alfred “hjälpte” pappa med matlagningen. Han brukar stå på en pall och diska. Han brukar även diska skåpsluckorna och golvet nedanför diskhon…

016

“Vi vill ha mat!”

019

Idag har vi haft en skön tillsammans-dag! Vi gick en promenad här i Sjöstaden och stannade på en mysig gård och lekte en stund.

DSC00959 Ellen har varit lite strulig med läggningen. Hon har bara velat bli ammad till sömns, vilket har medfört att jag fått lägga mig bredvid henne i ca en timme varje kväll och sedan har hon fått ligga kvar i vår säng. Hon har ofta vaknat till och varit orolig om jag inte varit där. Det har varit ganska jobbigt, framför allt för att man inte får någon egen tid att bara se på film, eller umgås tillsammans med Marcus. Sedan några kvällar tillbaka har det dock blivit andra bullar! Hon har fått ligga i sin vagga på kvällen även om hon varit ledsen (såklart mätt och trött) och jag har suttit bredvid och klappat henne. Det skär i hjärtat att höra henne gråta och första kvällen tog det nog 40-50 minuter innan hon somnade. Men igår och ikväll har hon somnat på bara några minuter och inte varit ledsen alls! Det känns helt fantastiskt! Jag hoppas verkligen att det håller i sig!

Igår såg Marcus och jag “män som hatar kvinnor”. man-som-hatar-kvinnor-affisch   

Vi försökte ju se den på bio i våras, men Ellen var så ledsen här hemma att jag fick avbryta och åka hem. Men den var väldigt bra som film måste jag säga! Jag blev inte besviken alls, som man ibland blir på filmen då man läst boken. Väldigt duktiga skådisar och bra miljöer. Även om jag läst den och visste hur det skulle gå så var det riktigt otäckt ibland! Jag rekommenderar den!

Nu tänkte jag sätta mig och titta på lite bilder som vi ska framkalla och sätta in i album. Klockan är ju bara halvnio och båda barnen sover – jag har ett liv! :-)

Inga kommentarer: