onsdag 23 september 2009

Playdo och annat kul!

Igår gick Ellen och jag till biblioteket för jag har länge saknat något bra att läsa. Tyvärr fick jag inte löst det problemet, men jag kom hem med två böcker; “Alfred och den blå traktorn” och en pysselbok med allt möjligt kul att hitta på tillsammans med barnen.

Där fanns receptet på playdo så jag satte genast degkrokarna på elvispen och körde igång!

Alfred förstod först inte alls det roliga med att kleta med deg…

004 (2)

Men efter en stund tyckte han nog att det var ganska kul… Ellen ville också prova, men stoppade såklart degen i munnen och gjorde hemska grimaser. Sen fick hon bara titta på!

005 (2)

Härom kvällen var farfar Lars här och firade Alfreds födelsedag lite i efterskott. Vi åt middag tillsammans och här betittas Alfred då han öppnar spännande paket!

020 (2)

Han fick ett fint förkläde som han inte ville ta av sig på hela kvällen och en tuff racerbil som han håller på att öppna på bilden.

018Jag mår mycket bättre i min förkylning. Känner mig nästan helt bra förutom lite kli i halsen. Ellen är däremot fortfarande ganska förkyld, hon hostar och snörvlar och det stör hennes sömn en del, hon väcker sig själv hela tiden. Men hon är tapper och duktig ändå, den lilla sötnosen!

025

Inga kommentarer: