tisdag 22 september 2009

Hemmamys!

Ellen och jag har lite sjukstuga här hemma. Hon är jätteförkyld och hostig och jag har väldigt ont i halsen! Ingen av oss har dock feber, som tur är, men Ellen sover ganska oroligt eftersom hon vaknar hela tiden när hon hostar.

Så det är lite trist, vi skulle hälsat på min arbetskamrat Anneli och hennes lille son idag och ikväll skulle Sofie kommit hit på middag, hon är i Stockholm på kurs.

Jag har varit dålig på att komma ihåg kameran på sistone, så det blir ett lite tråkigt bildlöst inlägg.

Vår helg var toppen! På lördagen var vi på Tyresö och det var kanonfint väder. Vi var ute hela dagen. Sedan åkte vi till Christer och Lisbeth och fick grillmiddag :-) Satt ute där med och hade det skönt! På söndagen firade vi alla tvååringar i mammagruppen med ett stort kalas! Det blev fiskdamm, paketöppning och tårta :-)

Jag har också ringt min nya chef, som jag aldrig träffat, och bokat in ett möte för att diskutera min tjänst till våren då det är tänkt att jag ska börja jobba igen. Hon lät jättetrevlig och jag känner mig lite taggad och inspirerad när jag tänker på jobbet. Det ska bli kul att komma tillbaks faktiskt! Men än så länge har jag ju några mysiga månader kvar hemma :-)

Inga kommentarer: