måndag 9 februari 2009

Vardag

Ja, nu är det måndag igen och första veckan då jag är ensam hemma med barnen. Hittills går det bra, Alfred ligger och sover och Ellen är vaken, men glad! Jag har till och med hunnit vara ute, tömma och köra en diskmaskin och ätit lunch själv :-)

På vår promenad mötte vi Anna som är en av mammorna i min föräldragrupp. Vi umgicks mycket för ca ett år sedan. Hon har också fått en liten bebis till och ska vara hemma med båda barnen i vår, så jag hoppas på många besök vid lekplatsen och fika hemma hos varandra i vår! Eller hur, Anna? ;-)

När jag kom hem såg jag i brevlådan att jag har ett "stort brev" att hämta ut på Pressbyrån. Jättespännande! Så det får bli en promenad till när Alfred har vaknat och ätit, jag kan nog inte vänta tills Marcus kommer...

I lördags var vi på Tyresö, för första gången med Ellen. Vi hade mysigt där, men tyvärr var det lite trist väder så någon promenad blev det inte. Igår hade vi kalas här hemma för mig och Josefin som ju fyller år dagarna efter varandra.

Kom på att jag faktiskt inte har lagt ut så mycket bilder på Ellen, vi är mycket sämre på att fota henne än Alfred när han var liten, men här kommer några i alla fall...

Ellen med sin pigga blick!

017

Alfred Klättermus har klättrat upp i Ellens del av barnvagnen...

018

På Tyresö, Ellen i Rebeccas famn.

023

Igår på kalaset blev Alfred lite trött och vilade på golvet en stund...

032

Vi fick hjälp vid paketöppningen!

034

Av Rebecca och Josefin fick jag ett besök på en chokladfabrik på Södermalm och dessa chokladpraliner som Alfred var väldigt intresserad av!

039

Lilla gumman!

055

Till sist vill jag också säga GRATTIS till Jesper och Josefin som har födelsedag idag! KRAM

Inga kommentarer: