lördag 21 februari 2009

Myslördag

Idag vaknade Alfred som vanligt vid sju. Han och Marcus gick upp och satt i soffan och myste för att jag skulle få sova :-) När jag kom ut en stund senare möttes jag av denna syn...

014 (5)

...och Marcus satt vid köksbordet och läste tidningen! Skönt!

Veckan har gått bra. Vissa dagar känns det ganska jobbigt om jag ska vara ärlig. Det är när jag sovit för lite och när Alfred inte är riktigt nöjd och glad. Då tänker jag att jag börjar jobba redan till hösten och Marcus får vara hemma. Vissa dagar (de flesta) däremot är det väldigt mysigt! Vi leker och jag får vila när barnen sover och vi går ut och ibland får Alfred och kompisen Sylvester leka. Häromdagen när Sylvester och hans mamma och lillasyster var här så lekte de jättebra. De gillar samma saker, men efter ett tag när de bara ville ha samma leksaker så tyckte nog Alfred att det var dags för Sylvester att gå hem, för han hämtade hans skor och jacka i hallen... Fin vink!

Just den leksaken man vill ha ligger alltid längst in...

004 (4)

Ellen sover och sover...

007 (5)

Alfred blir jätteglad när Marcus kommer hem på eftermiddagarna och vill busa!

009 (5)

Egen kuppe

013 (5)

 Nu finns hon "på riktigt"! ;-)

018 (4)

Idag har vi promenerat fram och tillbaks till Sickla och uträttat en del ärenden. Alfred och Marcus åkte iskana på vägen och det var jättekul. Jag filmade, men tyvärr är det någonting som strular när jag försöker lägga upp filmer här! 

Inga kommentarer: