onsdag 18 februari 2009

Hemmadag...

Alfred är fortfarande ganska förkyld. Han hostar och har snuva, men ingen feber och han låter mycket bättre när han andas, så det är nog på tillbakagång. Igår försökte jag gå ut men Alfreds hosta blev värre och han verkade frysa så idag blir vi inne hela dagen. Lite tråkigt, tycker jag, men lite mysigt också.

Alfred har varit på ganska dåligt humör på morgonen, till slut provade jag att lägga honom ungefär 2-3 timmar tidigare än vanligt, och han somnade som en stock på två sekunder så jag antar att förkylningen gör honom tröttare än vanligt. Det återstår bara att se hur resten av dagen blir när det ser lite annorlunda ut...

Alfred fick ta ett bad i morse och det gjorde honom glad en stund.

004 (3)

Alfred har hela tiden visat ett väldigt intresse för sin lillasyster. Han vill följa med när hon byter blöja, klappa henne, pussa henne, sitta bredvid i soffan när hon ammas och ge henne sina leksaker och nappar. Vi trodde nog att det var nyhetens behag och att intresset skulle svalna, men än har det inte gjort det!

014 (4)

013 (4)  

I morgon ska Ellen och jag ut på egen hand. Det är en hemlig babyshower för en kollega till mig och vi ska vara hemma hos Anneli. Det kommer att bli jättemysigt - jag längtar!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder såm lyser syskonkärlek lång väg!

Anonym sa...

Oh, så fint jag stavar. Hoppas ni får en fin frisk helg!

Ida sa...

ååh vad gulliga dom är

Ida sa...

jag önkar att jag kunde vara med er nu