torsdag 19 februari 2009

Språkpo"lisa" i farten!

Häromdagen på en promenad såg jag den här skylten:

DSC00436

Petig som jag är kan jag inte låta bli att undra om de menar det som står där... Alltså att man har tur om man blir serverad en kaffe, för de serverar den 'förmodligen'... Eller menar de kanske "Vi serverar Sjöstadens förmodligen bästa Latte"...?

Idag har vi haft besök av Sylvester med familj här på förmiddagen. Det var jättekul, han och Alfred röjde runt som vanligt och tömde hela legolådan på golvet. De hann knappt ut genom dörren förrän Alfred somnade som en stock... Efter middagssömnen blir det nog en promenad och lite handling. Marcus kommer hem lite tidigare så att jag och Ellen hinner till vår lilla fest ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dig Lisa!
Hur skulle världen se ut om det inte fanns folk som har koll på språket! ;)
Kram
Britt

Lisa sa...

Haha! Ja, tänk hur upprörda vi hade blivit om vi promenerat tillsammans och sett något liknande! Jag känner att jag har en själsfrände i dig när det gäller språkpoliseri! Kram