måndag 29 december 2008

Mera jul

Igår var Alfreds farfar och fastrar här. Vi åt middag tillsammans och hade lite julklappsutdelning.

Alfred fick den här fina ankan av sin farfar. Den är perfekt att hålla framför sig när man går. 

024 (3)

Här står vi och lagar mat på varsin spis.

018 (4)

Häromkvällen tog vi en promenad i området och Marcus testade nya kameran. Så här ser det ut i "våran" skidbacke nu, vi hoppas att de ska kunna öppna snart.

005 (2)

Det är vackert i området, varenda balkong nästan har någon slags ljusdekoration.

008

Cool bild på spårvagnen!

010

Alfred kollar in pappas långfärdsskridskor.

051 (2)

På utflykt i fönstret...

053 (2)

054 (2)       

Idag har Marcus och Christer varit ute och åkt långfärdsskridskor. Det var en jättefin dag med -3 grader och strålande sol. De åkte på tre olika sjöar och promenerade mellan dem och det hade tydligen varit jättefin åkning! Kanske skulle det visst bli en liten tur i morgon också, det är bäst att passa på medan vädret är fint och medan han kan vara hemifrån ;-)

Jag och Alfred åkte bussen till Sickla där jag köpte en vinterjacka på rea. Jag är verkligen supernöjd och längtar tills jag passar i den, nu kan jag med nöd och näppe knäppa den runt magen. Men jag ville ändå passa på eftersom det var rea!

1 kommentar:

Ida sa...

ååååh vad gullig