tisdag 23 december 2008

Alfred på dagis!

Ja, idag var Alfred på dagis! Det var Rebecca som frågade om han kunde komma några timmar, hon jobbade ensam idag och hade bara ett barn. Alfred verkade trivas jättebra, fast han höll sig tätt intill Rebecca när vi hade åkt. Marcus och jag fick några timmar i Nacka Forum och kunde handla in de sista julklapparna.

005

021 

Ikväll är kvällen före julafton! Marcus och jag hade planerat en uppesittarkväll med glögg, inslagning av de sista paketen o.s.v. men planerna blev lite ändrade. Alfred har varit jätteledsen hela kvällen. Han blev väldigt skrämd när grannen intill hans rum började borra i väggen. Dessutom tror vi att han har ont i magen, kanske för att han fick smaka lite vindruvor tidigare. Jag kommer ihåg att han fått ont i magen av det tidigare, så det blir inga vindruvor på ett tag. Marcus och jag har fått turas om att ligga bredvid Alfred sedan han somnade, så fort man gör en tendens att resa sig vrider och vänder han på sig och vaknar och blir ledsen... Så jag tror att jag ska borsta tänderna nu och gå och lägga mig bredvid Alfred så hoppas jag att vi båda kan sova gott.

Nu vill jag bara passa på att önska er en riktigt

GodJul

Inga kommentarer: