torsdag 18 december 2008

Låååångt jullov!

Idag var det julavslutning på skolan. Först hade vi fika i klassrummet tillsammans med klassen. Därefter tittade vi på julshowen där elever och lärare uppträdde och sedan var det dags för betygsutdelning. "Min" klass går i åttan och fick betyg för första gången, de var väldigt pirriga hela dagen.

Showen var imponerande bra! Snygg dekor, duktiga konfrencierer och bra organiserat av Scott och Anneli som undervisar i musik och dans/drama.

Förväntansfulla elever i aulan strax innan showen börjar.

019

Peter och Trevor, idrottslärare, hade ett eget nummer.

021

Jag måste säga att jag verkligen trivs bra med mitt jobb! Jag gillar mötet med eleverna och jag har väldigt bra arbetskamrater. Men trots detta är det verkligen skönt att ha jobbat sista dagen och ha några veckors ledighet framför sig tillsammans med Alfred och Marcus! Sist jag var föräldraledig slogs jag av hur fort det gick att ställa om. När man jobbar är man 100% fokuserad på det och kan fundera på lektionsupplägg och andra saker på kvällarna och nätterna, men så fort jag blev föräldraledig så bara jag släppte allting och jobbet kändes plötsligt väldigt avlägset. Det är väl tur att det fungerar så och det är bara att hoppas att det blir likadant nu.

I morgon ska Marcus och Alfred hälsa på en kompis till Marcus som också är föräldraledig. Jag hade tänkt att åka ut på stan och handla julklappar, men Marcus sa "ligg på soffan, läs lite, sticka och ät popcorn". Det lät ju väldigt lockande så det kanske får bli julklappar till helgen istället...

Häromdagen köpte vi en vagga till bebisen. Alfred fick prova den och tyckte det var väldigt kul att gunga hit och dit...

002 (4)

Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig. Även om jag inte jobbar i morgon så är det ju inte så att man kan ligga och dra sig så länge man vill längre... Alfred sover i och för sig väldigt bra så jag ska inte klaga, men vid sju-åtta vill han gå upp och leka!

1 kommentar:

emma sa...

God Jul!
Hoppas att ni får en härlig jul och att bebisen håller sig till det nya året..14 jan är ett utmärkt datum att födas på :-)
Vi åker till Smögen i morgon och stannar till juldagen, ska bli väldigt mysigt!
kram emma