fredag 5 december 2008

Vecka 35

Bebisen är ca 45 cm och väger ca 2600 g. Navelsträngen är 50 cm lång och tjock som en tumme. Huden har tidigare varit skrynklig men börjar nu släta ut sig. /www.vardguiden.se

Igår var det dags för ytterligare ett besök hos barnmorskan. Alla värden var bra och magen hade växt som den skulle. Jag är fortfarande mindre än vad jag var med Alfred, men vad det beror på vet jag inte! Bebisens lilla hjärta slog med 144 slag i minuten och barnmorskan kände att huvudet låg nedåt. Nu är det bara att hoppas att den är så snäll och ligger kvar så! Det känns lite tungt nu. Bebisen trycker mot lungorna och revbenen och det är svårt att andas ibland. Och jag sover lite dåligt på nätterna för varje gång jag ska vända mig känns det som ett stort projekt! Men snart kommer nog magen att sjunka lite och då blir det lättare igen.

Marcus och Alfred är på hans gamla jobb på Ericson och hälsar på tillsammans med en annan pappaledig fd arbetskamrat och hans son Ruben (coolt namn!). Så jag är ensam hemma och tänkte göra lite knäck. Ska inte göra om lusse-bulle-misstaget och göra tredubbel sats när jag ändå håller på, nej det får bli lite lugnt istället!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Vad kul att ni skall ha en liten till! Stort grattis! Hoppas allt är väl med dig och familjen i övrigt. Kollade på bilderna i din blogg på Alfred och han är ju vansinnigt söt.
Sköt om er och lycka till med nytillskottet!

Kram Maria Lif

Lisa sa...

Tack, Maria!
Vad kul att du varit inne och tittat! Jag har kikat på din hemsida också och du är verkligen en fantastisk fotograf, vilka fina bilder!
Ha det så bra och hoppas att ni får en riktigt skön jul! Vi kanske springer på varandra i Kungälv, för ni bor väl där nu?
Kram Lisa

Anonym sa...

Jo, vi bor i Kungälv. Närmare bestämt på Skälebräckeliden 7 så har du vägarna förbi så kika gärna in! Det vore kul!

Ha det gott!