lördag 27 december 2008

Lata dagar

Alfred sover bra på nätterna nu! Han vaknar vid åtta på morgnarna, får lite välling och gillar att ligga och morgna sig bredvid någon av oss eller leka lite i sitt rum. Sen blir det långa sköna frukostar och någon aktivitet på förmiddagen innan det är dags att sova middag (ofta för Alfred och mig tillsammans...)

Idag var vi på stan en sväng. Vi köpte bl.a. en bilbarnstol till bebisen. Sedan ville jag titta på en vinterjacka på mellandagsrean, för det är jag i stort behov av, men det var jättemycket folk och dessutom är det svårt att prova nu när jag ser ut som jag gör, så det får nog vänta några veckor...

Här leker Alfred med sin spis som han fick i julklapp. Han är så söt för han brukar röra i sina grytor och sen får Marcus och jag smaka på hans låtsasmat.

003 (5)

Vid lekplatsen igår. Klockan var bara fyra och det var mycket eftermiddag och kväll kvar, men det känns lite konstigt att gå ut och leka när det är mörkt...

006 (4)

Det nya babyskyddet. Det känns skönt att ha allting ordnat. Idag är det den 27:e december, så om fem dagar kan bebisen gärna titta ut ;-)

009 (4)

Inga kommentarer: