onsdag 11 juli 2007

Stickfeber...

...har Ida och jag drabbats av! Ida är på sin första riktiga
stickning - det blir en fin halsduk i massa olika färger.

Igår var vi på kalas hos Sanna som fyllde elva år. Det märktes på presenterna hon fick - inga mer leksaker - mest fräcka ungdomskläder... Vad kul det var att träffa alla - det var längesen jag kunde vara med på ett kalas.

Därefter följde Ida med mig och sov över. Viktigare än tandborste, kudde m.m. var stickningen! Vi satt i soffan och stickade frenetiskt ända tills klockan var halvelva och vi gäspade ikapp. Halvelva är sent för mig!

I morse vaknade jag vid nio och då var Ida redan vaken. Hon kom in till mig och satte sig i sängen och fortsatte såklart att sticka...

Nu ska jag snart fortsätta sticka - på en mössa jag påbörjade igår som ska matcha tröjan!