måndag 16 juli 2007

En massa goda råd

De goda råd och kommentarer jag fått om bebisar och graviditet är väl ungefär:
  • Lyssna inte på nån utan gör så som du känner är bäst
  • Allt är normalt om det känns rätt för er (barnmorskors favorituttalande)
  • Oj, vad lite du har växt!
  • Oj, vad stor du är!
  • Typisk tjejmage!
  • Det blir en kille!
  • Baka mycket och fyll frysen så du har kaffebröd - ni kommer få mycket besök i början.
  • Sov medan du kan!
  • Njut av att kunna läsa mitt på dagen.
  • Låt gästerna ta med sig fika när de kommer och hälsar på!
  • Vänj den tidigt vid att sova i egen säng.
  • Vänj den vid att somna även om det inte är tyst.
  • Låt den ligga mellan er i sängen medan den är liten.
  • Amma så ofta den vill.
  • Låt den vänta lite mellan amningarna så att den blir riktigt hungrig.

Vad jag har lärt mig av detta är att det finns lika många sätt att ta hand om en bebis som det finns föräldrar och det som är rätt för en är kanske inte rätt för en annan.

Som tur är har Marcus och jag väldigt liknande tankar och värderingar kring hur vi vill ta hand om våran bebis. Fast de vågar jag inte skriva här, för det är ju inte alls säkert att man verkligen blir sån som man tänker nu att man ska vara... ;-)

Inga kommentarer: