söndag 15 juli 2007

Barnvakt utan barn...

Idag kom jag till Åsa och Håkan strax före tio för att passa barnen. Håkan frågade om det var ok att Jesper var hos sin kusin och lekte istället och sedan ringde Ida en kompis som hon gick och lekte med... Så här sitter jag nu och är barnvakt utan barn...

Jag har ju de två kanariefåglarna Örni och King-Kong som sällskap. De låter så förb*nnat mycket så jag la ett skynke över buren för att de skulle tro att det var natt, de tystnade lite grann men jag hade inte hjärta att låta dem ha natt hela tiden, så nu har de dag igen och kvittrandet är i full gång...

Som tur var hade jag med mig en film att fördriva tiden med - "Underbara älskade" med Michael Nyqvist i huvudrollen. Jag tycker att han är otroligt bra och filmen var också det! Väldigt gripande! Den handlade om sorghantering och om relationen mellan pappa och son som var de i familjen som överlevde efter en bilolycka. Jag grät och grät, skyller på hormonerna...

Filmen får LLLL*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men HALLÅ! Det var ju denna boken jag pratade om för ett tag sedan som jag retade mig på en massa detaljer tex det perfekt stämda pianot som stod i rucklet... Så himla bra var den väl ändå inte??? ;-) Kram, L8

Lisa sa...

Ja, jag vet ;-) Jag hade det i åtanke så jag hade inte särskilt höga förväntningar innan.
Håller med om att det var konstigt med pianot men annars var den så himla fin! Kram