torsdag 12 juli 2007

När kommer sommaren?


På önskelistan just nu! Den hade passat väldigt bra till barnvagnen! Verkar praktisk också - men varför ska schyssta skötväskor vara så dyra? Den och mycket annat snyggt finns på: http://www.freshmilk.se/


Idag har varit en lite dyster dag - grå himmel och regn hela dagen och jag har knappt träffat en människa... De flesta av mina kompisar är bortresta just nu, antingen hos sin mamma i Uddevalla eller hos brorsan i Idre. Håll er hemma! ;-)

Som grädde på moset åkte jag till en välkänd och väldigt bra videobutik (http://www.videomix.se/?sajt=videomixku&stad=Kungälv) här i stan och lånade en dvd, men nu får jag inte igång den dumma apparaten! Har provat med alla sladdar och pappa svarar inte på mobilen... Dagens i-landsproblem, jag vet!

Jag har dock inhandlat en bok jag länge velat läsa: Susanna Alakoskis "Svinalängorna" som fått årets Augustpris, så den ska jag nog umgås med resten av kvällen!

Här kommer förresten en dikt som jag tycker är helt fantastiskt vacker. Det var en av min farmors favoritdikter också - hon var fenomenal på att komma ihåg dikter och verser utantill.

Juninatt
Nu går solen knappast ned
bländar bara ned sitt sken
skymningsbård blir gryningstimme
varken tidig eller sen

Insjön håller kvällen ljus
Glidande på vattenspegeln
Eller vacklande på vågor
Som långt innan de har mörknat
Spegla morgonsolens lågor

Juninatt blir aldrig av
Liknar mest en daggig dag
Slöjlikt lyfter sig dess skymning
Och bärs bort på ljusa hav

Av: Harry Martinsson

Inga kommentarer: