söndag 24 februari 2013

Glömt bort…

…att ta några kort på sistone. Vardagen har liksom bara rullat på. Både jag och Marcus har haft en period med mycket på jobbet. Det är lite svårt att kombinera med viljan att hämta tidigt på dagen, laga bra mat o.s.v. Tur att vi får så fin hjälp av farmor och Eric. Men nu har vi sportlov! Tio lediga dagar med barnen som vi skall tillbringa mestadels i Kungälv. Ska bli så kul att komma dit och hinna träffa vänner och familj!

Två små bilder har jag fått till i alla fall Ler

I fredags var barnen och jag på IKEA. De lekte och hade kul på Småland medan jag kunde handla i lugn och ro. En win-win så att säga… Lite skålar och tavelramar blev det den här gången. Och varm korv vid utgången så klart!

1-DSC_0009

Min nya favoritmellanrätt. Den passar som ett förstärkt mellanmål, lättare lunch eller kanske lite kvällsvickning: laxcarpaccio. Rökt lax underst med lite sallad, olivolja, pressad citron, hyvlad parmesan och bakade tomater. Så himla gott! Risken är bara att jag föräter mig på det, det brukar bli så med mig att jag hittar en favorit som jag kör jämt under en period.

2-DSC_0011

Nu ska Ellen på kalas, jag och Alfred ska vara kvar här hemma och Marcus ska iväg och handla. Det är väldigt mysigt att få en stund med bara ett av barnen. Vi ska nog spela lite spel, eller kanske bygga teknilego om Alfred får bestämma.

Inga kommentarer: